Het abo 2021-2022: Rik De Saedeleer heb je altijd op zak

Zoals de vorige jaren hebben we geprobeerd om voor jullie een uniek abonnement te maken.

De vorige jaren sierden onder meer huidig Racing-speler Wout Kerckhofs en onze voormalige voorzitter Oscar Vankesbeeck de abonnementen.

Dit jaar is Rik De Saedeleer aan de beurt. Rik speelde van 1939 tot 1954 voor de eerste ploeg van Racing. Op zijn 15e maakte hij zijn debuut.

De Saedeleer was een aanvaller. Hij speelde in zijn carrière bij groen-wit 288 wedstrijden en scoorde daarin 158 keer, een geweldig gemiddelde. Rik maakte als voetballer de gouden jaren van onze club mee, toen Racing tot de top van het Belgische voetbal behoorde.

Na zijn voetballoopbaan ging Rik aan het werk als journalist. Eerst voor Het Laatste Nieuws, al snel daarna voor het NIR, dat later zijn naam veranderde in de BRT (de huidige VRT).

Als voetbalcommentator werd Rik met zijn legendarische uitspraken wereldberoemd in binnen- en buitenland. Hij gaf spelers tijdens zijn live-verslagen tips wat ze moesten doen en vond ter plekke spreekwoorden uit die in ieders geheugen gegrift zijn. Wie kent “Dag moeder!” niet, of “Daar is ‘m, daar is ‘m”?

In 2004, toen Racing zijn 100-jarige bestaan vierde, werd Rik uitgeroepen tot Racing-speler van de eeuw. Een geweldige bekroning voor een van de grootste Racing-iconen in de geschiedenis.

In 2013 overleed Rik na een slepende ziekte. Hij was 89 jaar. De abonnementen voor 2021-2022 zijn een eerbetoon aan Rik.

De abonnementen met de foto van Rik De Saedeleer erin verwerkt:

Onze abonnementencampagne is woensdag op gang getrapt.

Klik hier en koop nu jouw abonnement (met of zonder compensatie, dat kies je zelf)!

De tarieven:

– staanplaatsen => 120 euro
– zijtribune 65+ => 120 euro
– zijtribune => 150 euro
– middentribune => 180 euro
– business-seat => 249 euro

#IeneKiêRacingAltadRacinger

BELANGRIJK: Er zijn mensen die hun abonnement niet online willen kopen, maar op Racing zelf. Dit zal kunnen, maar op dit moment nog niet. Zodra dit kan, zal dit gecommuniceerd worden. Mogen we jullie vragen te wachten tot dat moment en niet te mailen met vragen daarover. We geven momenteel de voorkeur aan online-aankopen, omdat dit makkelijker te verwerken is en we dan meteen de gegevens hebben die we moeten hebben. Alvast bedankt!

Lees ook:
filmpje met Black Eagle lanceert abo-campagne 2021-2022